Šta kvari post
Priredio: Mr. Semir Imamović
Stvari koje kvare post po jednoglasnom mišljenju islamskih učenjaka
1. Jelo i piće
Oni su zabranjeni postaču na osnovu riječi Allaha, dželle šenuhu: ''Jedite i pijte, sve dok bijelu nit zore ne mognete razlikovati od crne niti, a zatim postite do noći.'' (Prijevod značenja, El-Bekare: 187.); i riječi Allaha, dželle šenuhu, u hadisu-kudsijji: ''Postač ostavlja hranu, piće i zadovoljavanje strasti radi Mene.'' (Buharija, 1795.). Propis jela i pića prenosi se na sve što obavlja njihovu funkciju kao što su hranjive inekcije, infuzija i sl.
2. Spolni odnos
Zabrana spolnog odnosa derivirana je iz gore navedenog ajeta. Kao argument može poslužiti i hadis u kojem se navodi da je neki beduin došao kod Allahovog Poslanika, sallalahu alejhi ve sellem, i obavijestio ga da je imao snošaj sa ženom u danu ramazana, što ga je toliko uplašilo da je mislio da mu nema spasa. Poslanik, sallalahu alejhi ve sellem, ga je uputio kako će se iskupiti za to, što upućuje na to da spolni odnos kvari post, i da pored napošćavanja, obavezuje iskupom. Iskup se ogleda u otkupu roba, ili postu dva mjeseca uzastopno ako nije u mogućnosti učiniti prvo, ili nahranjivanju 60 siromaha ako ne može ni prvo ni drugo. Spolni odnos u ramazanu dozvoljen je čovjeku i ženi koji su na putovanju.
3. Izlazak sperme kao posljedica zabavljanja sa bračnim drugom, samozadovoljavanja, neprekidnog strasnog gledanja, razgovora o odnosu i sl.
Dokaz za to su riječi Allaha, dželle šenuhu, u hadisu kudsijji: ''Postač ostavlja hranu, piće i zadovoljavanje strasti (ispuštanje sperme) radi Mene.'' (Buharija: 1795.). Kaže šejh Ibn-Usejmin: ''Izbacivanje sperme je zadovoljavanje strasti, što dokazuju riječi Poslanika, sallalahu alejhi ve sellem: ''I za odnos sa ženom imate nagradu sadake. Allahov Poslaniče – rekoše – : 'Zar da neko od nas zadovolji svoju strast, i za to dobije nagradu?!' (Muslim, 1006.). Ono čime se strast zadovoljava je izbacivanje sperme u mlazu, i zato je ispravno mišljenje da izlazak mezja ne kvari post.'' (Fikhul-ibadat: 182.). Izlazak sperme kvari post samo ukoliko se desi u vrijeme dok je čovjek potpuno budan i svjestan, dok polucija u snu ne kvari post, jer se događa bez čovjekove volje. Poslanik, sallalahu alejhi ve sellem, je rekao da su grijeha oslobođene tri osobe, jedna od njih je – spavač.
4. Namjerno povraćanje
Rekao je Poslanik, sallalahu alejhi ve sellem: ''Ko namjerno izazove povraćanje, neka naposti dan u kojem je to učinio; a ko bude primoran na povraćanje, nije obavezan napostiti taj dan.'' (Ibn-Hibban: 3518., Hakim, 1557., Tirmizi, 720., Ibn-Madže, 1676., Ahmed, 2/498. Tirmizi je za ovaj hadis rekao da je hasen garib).
5. Nastupanje hajza i nifasa kod žene
Muaza bint-Abdullah prenosi da je neka žena pitala Aišu, radijallahu, anha: ''Zašto žena, koja dobije hajz u danima ramazana, napašta propuštene dane, a ne naklanjava propuštene namaze. Aiša joj je pojasnila da je Poslanik, sallalahu alejhi ve sellem, tako naredio. (Buharija, 315., Muslim, 335.).
Spomenute stvari kvare post pod tri uvjeta: prvi, da budu učinjene namjerno i samovoljno; drugi, da budu učinjene svjesno, ne iz zaborava i pogreške i treći, da budu učinjene sa znanjem. Dokaz za uvjetovanje namjere su riječi Allaha, dželle šenuhu: ''Niste grješni za ono što nenamjerno uradite, ali ste grješni za ono što srcima svojim hoćete.'' (Prijevod značenja, El-Ahzab: 5.); za uvjetovanje svjesnosti i prisebnosti riječi Poslanika, sallalahu alejhi ve sellem: ''Ko u ramazanu bude jeo ili pio iz zaborava, neka nastavi sa postom, jer to ga je Allah nahranio i napojio.'' (Buharija, 1831., Muslim, 1155.); za uvjetovanje znanja su riječi Allaha, dželle šenuhu: ''Gospodaru naš, nemoj nas kazniti za ono što iz zaborava i pogreške (neznanja) učinimo.'' (Prijevod značenja, El-Bekare: 286.). Adij ibn-Hatim je zbog pogrešnog razmjevanja ajeta: ''... sve dok bijelu nit zore ne mognete razlikovati od crne niti.'', uzeo dva konopca, bijeli i crni, stavio ih pod jastuk, i ravnao se po njima: sehurio je sve dok nije mogao napraviti razliku između njih. Kada je obavjestio Poslanika, sallalahu alejhi ve sellem, on mu je rekao: ''Zaista ti je jastuk prostran kada je mogao obuhvatiti i crnu i bijelu nit zore'', i nije mu naredio da naposti dane koje je tako ispostio, zbog neznanja.'' (Buharija, 4509., Muslim, 1090.).
Stvari koje kvare post po jednoglasnom mišljenju islamskih učenjaka
1. Jelo i piće
Oni su zabranjeni postaču na osnovu riječi Allaha, dželle šenuhu: ''Jedite i pijte, sve dok bijelu nit zore ne mognete razlikovati od crne niti, a zatim postite do noći.'' (Prijevod značenja, El-Bekare: 187.); i riječi Allaha, dželle šenuhu, u hadisu-kudsijji: ''Postač ostavlja hranu, piće i zadovoljavanje strasti radi Mene.'' (Buharija, 1795.). Propis jela i pića prenosi se na sve što obavlja njihovu funkciju kao što su hranjive inekcije, infuzija i sl.
2. Spolni odnos
Zabrana spolnog odnosa derivirana je iz gore navedenog ajeta. Kao argument može poslužiti i hadis u kojem se navodi da je neki beduin došao kod Allahovog Poslanika, sallalahu alejhi ve sellem, i obavijestio ga da je imao snošaj sa ženom u danu ramazana, što ga je toliko uplašilo da je mislio da mu nema spasa. Poslanik, sallalahu alejhi ve sellem, ga je uputio kako će se iskupiti za to, što upućuje na to da spolni odnos kvari post, i da pored napošćavanja, obavezuje iskupom. Iskup se ogleda u otkupu roba, ili postu dva mjeseca uzastopno ako nije u mogućnosti učiniti prvo, ili nahranjivanju 60 siromaha ako ne može ni prvo ni drugo. Spolni odnos u ramazanu dozvoljen je čovjeku i ženi koji su na putovanju.
3. Izlazak sperme kao posljedica zabavljanja sa bračnim drugom, samozadovoljavanja, neprekidnog strasnog gledanja, razgovora o odnosu i sl.
Dokaz za to su riječi Allaha, dželle šenuhu, u hadisu kudsijji: ''Postač ostavlja hranu, piće i zadovoljavanje strasti (ispuštanje sperme) radi Mene.'' (Buharija: 1795.). Kaže šejh Ibn-Usejmin: ''Izbacivanje sperme je zadovoljavanje strasti, što dokazuju riječi Poslanika, sallalahu alejhi ve sellem: ''I za odnos sa ženom imate nagradu sadake. Allahov Poslaniče – rekoše – : 'Zar da neko od nas zadovolji svoju strast, i za to dobije nagradu?!' (Muslim, 1006.). Ono čime se strast zadovoljava je izbacivanje sperme u mlazu, i zato je ispravno mišljenje da izlazak mezja ne kvari post.'' (Fikhul-ibadat: 182.). Izlazak sperme kvari post samo ukoliko se desi u vrijeme dok je čovjek potpuno budan i svjestan, dok polucija u snu ne kvari post, jer se događa bez čovjekove volje. Poslanik, sallalahu alejhi ve sellem, je rekao da su grijeha oslobođene tri osobe, jedna od njih je – spavač.
4. Namjerno povraćanje
Rekao je Poslanik, sallalahu alejhi ve sellem: ''Ko namjerno izazove povraćanje, neka naposti dan u kojem je to učinio; a ko bude primoran na povraćanje, nije obavezan napostiti taj dan.'' (Ibn-Hibban: 3518., Hakim, 1557., Tirmizi, 720., Ibn-Madže, 1676., Ahmed, 2/498. Tirmizi je za ovaj hadis rekao da je hasen garib).
5. Nastupanje hajza i nifasa kod žene
Muaza bint-Abdullah prenosi da je neka žena pitala Aišu, radijallahu, anha: ''Zašto žena, koja dobije hajz u danima ramazana, napašta propuštene dane, a ne naklanjava propuštene namaze. Aiša joj je pojasnila da je Poslanik, sallalahu alejhi ve sellem, tako naredio. (Buharija, 315., Muslim, 335.).
Spomenute stvari kvare post pod tri uvjeta: prvi, da budu učinjene namjerno i samovoljno; drugi, da budu učinjene svjesno, ne iz zaborava i pogreške i treći, da budu učinjene sa znanjem. Dokaz za uvjetovanje namjere su riječi Allaha, dželle šenuhu: ''Niste grješni za ono što nenamjerno uradite, ali ste grješni za ono što srcima svojim hoćete.'' (Prijevod značenja, El-Ahzab: 5.); za uvjetovanje svjesnosti i prisebnosti riječi Poslanika, sallalahu alejhi ve sellem: ''Ko u ramazanu bude jeo ili pio iz zaborava, neka nastavi sa postom, jer to ga je Allah nahranio i napojio.'' (Buharija, 1831., Muslim, 1155.); za uvjetovanje znanja su riječi Allaha, dželle šenuhu: ''Gospodaru naš, nemoj nas kazniti za ono što iz zaborava i pogreške (neznanja) učinimo.'' (Prijevod značenja, El-Bekare: 286.). Adij ibn-Hatim je zbog pogrešnog razmjevanja ajeta: ''... sve dok bijelu nit zore ne mognete razlikovati od crne niti.'', uzeo dva konopca, bijeli i crni, stavio ih pod jastuk, i ravnao se po njima: sehurio je sve dok nije mogao napraviti razliku između njih. Kada je obavjestio Poslanika, sallalahu alejhi ve sellem, on mu je rekao: ''Zaista ti je jastuk prostran kada je mogao obuhvatiti i crnu i bijelu nit zore'', i nije mu naredio da naposti dane koje je tako ispostio, zbog neznanja.'' (Buharija, 4509., Muslim, 1090.).
Comments
ostalim mjesecima sem ramazana?
Postavili ste dva pitanja koja se odnose na stanje u snu, i sve što trebate uraditi je malo razmisliti o suštini i preformulirati pitanje s kojim ćete dobiti i odgovor na vašu dilemu: jesmo li zbilja odgovorni za ono što se desi u našem snu? Ko upravlja svojim snom onda nek se smatra i odgovornim za to što radi u snu. Mislim da vam nije sada teško naci i odgovor na vasa pitanja. Ukoliko baš imate velikih problema sa svojim snom, onda manje spavanja, više rada;), izmorite sebe tako da nemate kad usnit, ili zabavite sebe ibadetom i vidjet ćete da ćete počet sanjat ibadet. Što se tiče ostala dva pitanja i tu treba samo sagledat suštinu. Po pitanju tablete, suština naredbe o postu je NIŠTA ne jesti, piti, niti uživati(mislim na naše međuspolne odnose) u određenom vremenskom periodu. To je propis za one koji su u stanju postiti, za one koji to nisu takođe ima kako mogu postici zadovoljstvo svoga Gospodara. Nemojte nikad trazit olakšice u propisu, sam propis je olakšica. Olakšice u propisu su trazili izrailcani, pa bi uzimali ono što ima paše a odbacivali što im ne paše, zbog toga su zaslužili Allahovu kaznu. Što se tiče upotrebljavanja spolnog organa, i tu nam samo treba suštinsko pitanje; od koga imam obavezu čuvati dotično svoje stidno mjesto. U 23 suri, ajeti 5,6,7 Allah Uzvišeni nam kaze od koga SAMO nemamo obavezu čuvanja tog stidnog mjesta(to da nam bude lakše zapamtit, niko ko dragi Allah), upotrijebljeno je ono "OSIM" i navedena su dva slučaja, osim zena naših(onih koje smo oženili), ili onih koje su u našem posjedu(robinje), dakle, valja nam ga čuvati ponekad, između ostalog, i od nas samih. Kraj priče za onog ko ne zeli sebi iskomplicirati život ili dovesti u napast svoj iman.
Draga braćo i sestre da još kažem. Život je pun uspona i padova ali znajte da je veličina u tome da ne budemo gordi kad smo u usponu, niti da očajavamo kad smo poklekli, tj. pali. Stalno se trebamo uzdati u našeg Gospodara i nastojati Mu biti pokorni. Svaki insan nečim mora kupit svoju kartu za lijepi džennet. A Allah je sa strpljivima.