Adabi učenja Kur'ana

Buharija i Muslim bilježe predanje od Ibni Omera,r.a:

"Ne zavidi se osim u dva slučaja: čovjeku kojemu je Allah dao Kur'an i on se njime bavi noću i danju i..."

Tirmizija bilježi hadis Ibni Mes'uda:

"Ko prouči slovo iz Kur'ana ima za to nagradu, a ona se udesetostručava."

Također, on bilježi hadis Ebu Se'ida, koji prenosi od Vjerovjesnika, s.a.v.s:

"Uzvišeni Gospodar kaže: 'Koga uposli i omete Kur'an i zikr od dove i traženja, daću mu najvrijednije što se daje onome ko moli,' Allahov govor vrijedniji je od drugih kao što je i Allah vrijedniji od svojih stvorenja."

Muslim bilježi hadis Ebu Umame:

"Učite Kur'an, jer će on na Sudnjem danu biti zagovornik svome učaču."

A Bejhekija bilježi hadis 'Aiše:

"Kuća u kojoj se uči Kur'an vidljiva je nebeskim stanovnicima kao što i zemaljski stanovnici vide zvijezde."

On bilježi i hadis Enesa:

"Osvijetlite vaša domaćinstva namazom i učenjem Kur'ana."

Također i hadis Semuret b. Džundeba:

"Svaki odgajatelj voli da se priredi gozba. Allahova gozba je Kur'an, pa ga ne zapostavljajte."

Bilježi i hadis 'Ubejde El-Mekkija u merfu' i mevkuf verziji:

"Kur'anski sljedbenici, ne zanemarujte Kur'an. Iskreno ga učite noću i danju i širite ga. Razmišljajte o onome što je u njemu da biste spašeni bili."

Bilježi Ibnu Ebi Davud od Muslim b. Mihraka:

"Rekoh 'Aiši: 'Ima ih koji završavaju po dvije-tri hatme za noć.' Ona reče: 'Oni su proučili, a nisu učili. Bila sam sa Allahovim Poslanikom, s.a.v.s, na noćnoj nafili kada je proučio El-Bekare, pa Ali 'Imran i En-Nisa'. Nije proučio ajet u kome se navješćuje radost, a da nije zamolio i poželio je, niti je proučio ajet u kome se prijeti, a da nije dovio i tražio utočište od te prijetnje."

U oba Sahiha bilježi se predanje:

"Obnavljajte Kur'an, jer tako mi Onoga u čijoj ruci je duša Muhammedova, Kur'an se brže zaboravlja i oslobađa nego deva iz svojih konopa."

Od Ibni Omera bilježi merfu'verziju hadisa:

"Biće rečeno posjedniku Kur'ana: 'Uči i penji se na stepene. Uči kao što si učio na dunjaluku. Tvoj stepen je ondje gdje se završi zadnji ajet koji si naučio.'"

Muslim bilježi od Huzejfe koji kaže:

"Jedne noći klanjao sam s Poslanikom, a.s, koji započe sa Beharom, zatim prouči i Niša' a onda i Ali 'Imran. Učio je polahko. Kada bi učio ajet u kome se veliča Allah, veličao bi Ga, a kada prouči ajet dove, zamolio bi, ili ajet utjecanja pa bi zatražio utočište."

Ebu Davud, Nesa'ija i drugi bilježe od 'Avfa b. Malika koji kaže:

"Jedne noći klanjao sam nafilu sa Poslanikom, a.s, koji prouči Bekaru ne prošavši ajet milosti a da ne zastane i zatraži je, niti ajet patnje a da ne zastane i zatraži utočište, spas."

Ahmed i Ebu Davud su zabilježili od Ibni 'Abbasa da je Poslanik, a.s, kad prouči "Sebbihisme rabbikel-e'ala" izgovarao: 'Subhane rabbijel-e'ala' ('Slavljen je Moj Uzvišeni Gospodar').

Sunnet je uljepšavanje glasa i ukrašavanje kira'eta zbog hadisa Ibni Hibbana i drugih: "Ukrasite Kur'an vašim glasovima."

U ovom smislu postoje mnogobrojne vjerodostojne predaje. Ako se ne posjeduje lijep glas, onda ga treba uljepšati, koliko se to može, ali da se u tome ne pretjeruje.

hadis Ebu Davuda, Tirmizije i Nesa'ije:

"Učač Kur'ana naglas liči na onoga koji sadaku dijeli javno, dok učač Kur'ana u sebi liči na onoga koji sadaku dijeli tajno."

"Poslanik, a.s, bio je u džamijskom i'tikafu. Čuvši učenje naglas odgurnu zavjesu pa reče:
'Svi vi dozivate vašeg Gospodara, pa zato nemojte smetati jedni drugima i nemojte se međusobno nadglasavati u učenju.'"

hadis Tirmizije i drugih autora:

"Najdraža aktivnost Allahu je "el-hallul-murtehilu", a to je onaj koji prouči Kur'an od početka do kraja, kad god rasedla (završi) nanovo otputuje (nanovo započne sa hatmom)."

Comments

Popular posts from this blog

Tedžvid

Arapski jezik(2) - Riječi

Arapski jezik(1) - Znakovi